SKODA FABIA RS RALLY 2

Тези дни официално е представено най-новото начинание на SKODA-MOTORSPORT, наследник на един от най-успешните рали автомобили - FABIE rally2 EVO. Новият модел, базиран на четвъртото поколение Fabia, получи името RS, препращайки към историческите постижения на състезателните автомобили Skoda с това обозначение.

Предишното поколение постави "летвата" доста високо, неговите исторически постижения говорят сами за себе си: повече от 450 бройки в повече от 13 000 състезания, от които те спечелиха 4186 позиции на подиума и повече от 1700 победи. Тези успехи задължиха специалистите от завода да направят новия модел още по-успешен, а екипът на SKODA-MOTORSPORT има най-високи амбиции с него.

Горещият нов продукт, създаден на базата на "четворката" Fabia, се възползва главно от новата платформа на шаси MQB-A0 на компанията. Основните му характеристики включват повишена твърдост, по-голямо междуосие и по-добро разпределение на теглото. Пасивната безопасност се осигурява стандартно от интегрирана защитна рамка, изработена от високоякостна хром-молибденова стомана. Повече от 35 м тръби, използвани в тази рамка, първо се заваряват към шасито на автомобила, страничните панели и покривът се сглобяват в края. Това позволява по-прецизно и точно заваряване на цялата конструкция. Новото, по-здраво тяло се поддържа от подобрени амортисьори с по-високо повдигане в сравнение с предишното поколение. Благодарение на тези модификации, по-добра геометрия и по-добър баланс, беше възможно да се подобри особено стабилността на задния мост дори при по-високи скорости.

Новият дизайн, доминиран от широки калници, масивни брони и редица аеродинамични елементи, буди респект. Приоритет обаче е гениално обмислената аеродинамика (която е отлична и при цивилния модел), усъвършенствана от техниците по такъв начин, че новият продукт осигурява два пъти по-голяма притискаща сила в сравнение с предшественика си. Последното освежаване след това е боядисано в ярко зелен цвят "Мамба", който присъединява FABIA към настоящите цивилни RS модели.

Новият състезателен RS се задвижва от 1.6-литров бензинов двигател с турбокомпресор, който е базиран на фирмения двигател 2.0 TSI (EA888) с интегрирани изпускателни тръби, но поради регулациите на тази категория обемът му е намален. Разбира се, той е претърпял значителни модификации, модифицирани са бутала, биели, променливо газоразпределение, изпускателна система, смазочни и охладителни вериги и т.н. По този начин процесът на горене е много по-ефективен и основното подобрение в сравнение с предшественика трябва да бъде значително ускорените реакции на газа и по-добрия поток на въртящия момент. Мощността на двигателя с 32 мм ограничител в шейната за този клас е 214kW (289k) и 430Nm.

Разбира се, подобрения бяха направени и в трансмисията. 5-степенната секвенциална скоростна кутия отново е леко ускорена, акцентира се и върху намаляването на загубите в задвижващата система и нейната по-ниска инерция. Задвижването на четирите колела получи нов хидравличен междуосов съединител, който позволява задвижването да бъде изключено при натискане на ръчната спирачка, което позволява по-точно управление на Fabia в завой.

Модифицираната спирачна система получи подобрена система за охлаждане и безопасно спиране се осигурява от 355 мм/300 мм спирачни дискове в случай на асфалтова спецификация на 18-инчови дискове, в случай на настройка "чакъл" на 15-инчови дискове, те са 300 мм дискове на двете оси.

В интериора, разбира се, има оборудване, което отговаря на най-новите разпоредби за безопасност, Шкода обърна специално внимание на подобрената защита на екипажа при странични удари.

Новата FABIA RS rally2 вече премина тежки изпитания в ръцете на топ тест пилоти и отново е готова да жъне успехи на спортното поле.

https://www.youtube.com/watch?v=IzO_HibxVIc

More blog posts

Сезон Winter Beater започва!

Подгответе своя "зимен" автомобил за първия сняг за сезона.
Прочетете още
Халогенни, ксенонови и LED крушки.

Как да подобрим осветлението на автомобила?
Прочетете още
Как да подготвим колата за зимата?

Есенна подготовка на автомобила за зимата.
Прочетете още
МОНТАЖ НА СПОРТЕН ВОЛАН

Как да инсталирате спортен волан? Какво е необходимо и какви са ползите? Повече в блога..
Прочетете още
Затегнете коланите!

Предпазни колани, които подобряват безопасността и интериорните визуализации за хоби и улична употреба.
Прочетете още
Какъв подарък да изберете за тунинг ентусиаст?

Съвети за подарък под елхата!
Прочетете още
Races Гараж: BMW E63 M6

Pro-drift BMW E63 M6 на сезон 2023
Прочетете още
Plexiclick® - „neviditeľné“ držiaky EČV (ŠPZ)

Прочетете още
Mazda RX-7 FD RACE spec.

TURBO WANKEL
Прочетете още

Дял

Отзиви (0)

No comments at this moment

New comment

Категории Производители

Loading...