ПРОФЕСИОНАЛЕН СЪВЕТ
от 9 до 17ч
Няма продукти
Няма продукти
Подкатегории
Интеркулерът охлажда сгъстен въздух, излизащ от турбокомпресора. По-студеният въздух е по-плътен, т.е. за същия обем има по-високо съдържание на кислород. Такъв охладен въздух има благоприятен ефект върху горивния процес, което освен другите предимства носи и по-висока производителност.
Има няколко типа вход и изход:
Интеркулерът най-често се поставя отпред.
Предимства от използването на по-голям интеркулер:
NНедостатъци: Части за превозни средства. Съкращението FMIC (Front Mounted Intercooler) се използва за това местоположение. Други опции за поставяне са SMIC (странично монтиран интеркулер) или TMIC (междинен охладител, монтиран отгоре).
Blow off или BOV е клапан, използван за двигатели с турбо или с нагнетяване. Използва се за освобождаване на излишното налягане, създадено между дросела и турбината, когато турбото се върти, докато превключва предавки, което води до възстановяване на налягането в системата поради затворения дроселен клапан. Използвайки клапан BOV, този излишък на сгъстен въздух се отстранява насила от системата, за да се получи характерен звук за BOV и да се избегне т. нар. турбо изоставане.
.
Обикновено разграничаваме клапаните в две категории, отворени и затворени.
Затворенят BOV връща излишния въздух от системата обратно към веригата преди турбото.
Има и BOV клапани за дизелови двигатели, чиято роля е само да създаде звуковия ефект при смяна на предавките.
Те позволяват лесно повишаване на налягането на турбокомпресора. Подходящ за всички двигатели с турбокомпресор (бензинови и дизелови). Регулаторите на турбо налягането използват вакуума, идващ от турбо компресора или wastegate-та
Има два вида регулатори на турбо налягане. механични и електронни.
Механичните (или ръчни) контролери предлагат широк спектър от настройки за усилване на налягането. Те са лесни за инсталиране (в кабината или двигателното отделение), работят лесно и изискват малко поддръжка.
Предимства:
Изтеглете ARP каталога(pdf)