Електрическа водна помпа

Целта на водната помпа е да циркулира течността (смес от вода и антифриз) в охладителната система на автомобила с достатъчен обем и скорост, така че температурата на двигателя да се регулира оптимално. Конвенционалната водна помпа обикновено се задвижва от ремък, свързан към коляновия вал на двигателя или зъбния ремък. Докато двигателят работи, водната помпа непрекъснато циркулира охлаждащата течност през каналите в блока на двигателя и главата на цилиндъра и абсорбира топлината, генерирана от процеса на горене. Правилната работа на водната помпа предотвратява прегряването на двигателя и го поддържа на оптимална температура за неговата функционалност.

Но освен охлаждане, помпата създава и голямо натоварване на самия двигател поради съпротивление на охладителната течност и всякаква допълнителна работа като например вентилатор (който може да бъде свързан директно към водната помпа, напр. чрез виско съединител). Освен всичко друго, модифицирането на превозното средство и увеличаването на мощността може да означава, че основната водна помпа не може да охлади двигателя дори в комбинация с по-голям радиатор или по-силен вентилатор

Идеалното решение за осигуряване на максимално охлаждане е инсталацията електрическата водна помпа  вместо стандартна (с механично управление) или като мощно допълнение към съществуващата охладителна система. Това е електрическа водна помпа, независима от скоростта и функционалността на двигателя, с възможност за избор на дебит на течността за час. Нашата оферта включва помпи с дебит от 23 L/h до 150 L/h.

Какво е електрическа водна помпа и за какво служи?

Електрическата водна помпа  е продукт, зависим от 12 или 24v захранване, което върти интегрираните лопатки и по този начин избутва вода през охладителната система, за охлаждане на двигателя или интеркулера (в случай на водно охлаждане) или циркулация на отоплителната вода в случай на система webasto (независимо отопление). Тези помпи могат да бъдат намерени и в по-новите серийни автомобили, които вече са в базовото оборудване. Те постигат по-добро охлаждане и могат да работят независимо от скоростта на двигателя или функционалността. 

Помпата Davies Craig може да се управлява автоматично от контролера или ръчно чрез бутон. DC контролер има предимството, че променя напрежението и по този начин също променя скоростта на помпата нагоре или надолу в търсене на целевата температура (която може да бъде зададена произволно). Когато двигателят достигне избраната температура, контролерът спира, като постоянно променя скоростта на помпата, за да поддържа правилната температура, независимо от скоростта на двигателя и скоростта на превозното средство. Помпата може също да бъде напълно спряна, така че моторът да достигне оптималната температура възможно най-бързо, след като събитието може да се контролира чрез свързания контролен панел вентилатор/ вентилатори ако температурата се повиши с +3 градуса над зададената стойност. Впоследствие помпата може да работи до 3 минути след изключване на запалването или когато се охлади с 10°C. Всички тези предимства се осигуряват от водната помпа, инсталирана в сътрудничество с контролния панел.

Чрез премахване на оригиналната водна помпа и разположения върху нея вентилатор, автомобилът може да възвърне до 30 конски сили и да намали консумацията с 3 до 10%. Общото напрежение върху частите също ще бъде намалено и цялото предаване на задвижването през коляновия вал ще бъде опростено. Изследванията показват, че електрическата водна помпа използва 90% по-малко енергия от конвенционалните системи, т.е. механична помпа. Други предимства включват по-ниски емисии поради по-бързото загряване на двигателя, по-добро управление на температурата на двигателя, елиминиране на прегряването на двигателя и по-добър живот на двигателя.

Предимство е и ниското тегло (от 900g-1.5kg) в сравнение с механичните помпи, които могат да тежат до 5kg. Този факт ще бъде особено оценен от ентусиастите на моторните спортове, които очакват максимална производителност и най-ниско тегло, за да постигнат възможно най-добрите резултати. Универсалността и гъвкавостта на връзката също е огромно предимство, благодарение на което водната помпа може да се монтира навсякъде в автомобила.

Как да свържете водната помпа към системата?

В момента електрическите водни помпи са любими и срещани предимно от дрифтъри. В случай на дрифт модифицирани превозни средства обикновено установяваме, че е така. Водният радиатор разположен в задната част на автомобила за идеално разпределение на теглото и факта, че предната част на автомобила, където обикновено се монтира, няма директно подаване на въздух. Оригиналната водна помпа не би била достатъчна за подобна смяна на охладителната система, затова се налага поставяне на допълнителна водна помпа или монтиране на мощна електрическа помпа, която няма ни най-малък проблем със захранването на радиатора разположен в багажника на превозното средство с охлаждаща течност и по този начин охлаждане на натоварения двигател от противоположната страна.

Водната помпа може да се постави навсякъде, отвън или отвътре на автомобила, директно до двигателя, до радиатора или от другата страна на автомобила. Въпреки това е важно помпата да се монтира вертикално, за да се избегне прекомерно натоварване на лагера на двигателя. Davies Craig предлага специални скоби, с които помпата може лесно да се монтира. Електрическото захранване се осъществява на 12 или 24v с или без контролен панел чрез бутон на таблото. Охладителната система има няколко опции за свързване. Можете да използвате фитинги AN16 или директно свързване с помощта на силиконов маркуч с вътрешен диаметър 38 mm.

Помпата може да работи като спомагателна в комбинация със серийна помпа или като по-мощен директен заместител, който не е обвързан от оборотите на двигателя или дали двигателят е стартиран. При монтажа е необходимо да се свали щатният термостат, който би могъл да действа ограничително в охладителната система, а при демонтаж на щатната водна помпа е необходим и скъсен ремък.

Ако не сте сигурни в избора на правилния продукт, не се колебайте да се свържете с нас, за да ви помогнем в избора.

More blog posts

UNIX AMTS 2024

Първата спирка на тазгодишните изложения - Hungexpo Budapest
Прочетете още
RACES x FURTBOKEM collab

Официален старт на продажбите на стоки RACES и FurtBokem.
Прочетете още
Специален Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava представи нов състезателен автомобил
Прочетете още
Електрическа водна помпа

Повишава производителността и предотвратява прегряването на автомобила!
Прочетете още
FIA хомологация 8856-2018

Какви промени се прилагат за FIA през 2024 г.?
Прочетете още
Гащеризони и екипировка на екипажа

Кой състезателен гащеризон да избера и защо? Още в блога...
Прочетете още
Силиконови маркучи

Силиконовите маркучи като идеален заместител на гумени маркучи за вода, вакуум/налягане или засмукване.
Прочетете още
Предимства и съвети на маслените охладители

Защо е необходимо да инсталирате маслен охладител? Кое да избера? Повече в блога..
Прочетете още
Как да мотираме хидравличната ръчна спирачка?

Задължителен аксесоар за всяко рали и дрифтър.
Прочетете още

Дял

Отзиви (0)

No comments at this moment

New comment

Категории Производители

Loading...