Jaguar Racing Team Ostrava представи нов състезателен автомобил. Наш инфлуенсър също присъства на церемонията по откриването Dj Lucky Boy, който получи официална покана директно от ръководството на компанията и ни донесе този поглед на Jaguar XE.
Оторизираният дилър на Jaguar, базиран в Острава, с гордост представи най-новото си допълнение по време на предсезонното прессъбитие в четвъртък, 29 февруари 2024 г. в OC Forum Nová Karolina. Сред присъстващите своите наблюдения върху събитието добави и известният телевизионен коментатор на моторните спортове Мартин Страка. Специалният гост Адам Лако, призната състезателна фигура и наставник на Jaguar Racing Team, донесе своя опит като шампион и вицешампион на Европа по драг състезания на събитието. Откриването отбеляза дебюта на третия състезателен автомобил на Jaguar в конюшнята на дилъра, като допълнително затвърди техния ангажимент към превъзходство в автомобилната индустрия.
От създаването си през 2017 г., състезателният екип успя да представи най-усъвършенствания Jaguar в момента като демонстрация на упоритата работа на служителите B of B cars. Това очевидно е единственият Jaguar в Европа, който продължава известното състезателно наследство на марката. Автомобилът е разработен за състезания за издръжливост в Чешката република и в чужбина.
Под предния капак има трилитров V6 бензинов двигател с обозначение AJ126, който стандартно произвежда повече от 340 конски сили. Турбокомпресора с компресор осигурява текуща мощност, оценена на 500 конски сили. Тези стойности са повече от достатъчни за тегло от само 1100 кг.
Motor voľne dýcha cez na mieru vyrobené hliníkové vedenie RACES o priemere až 89mm s penovým filtrom Pipercross (C0630). Kvôli vysokým teplotám v motorovom priestore prešlo toto sanie zabalením do zlatej tepelno-izolačnej fólie, ktorá má za účel odtieniť sálavé teplo a udržiavať tak čo najnižšie teploty nasávaného vzduchu. O chladenie stlačeného vzduchu pre mohutný kompresor sa stará intercooler Mishimoto G-Line s rozmermi 622mm x 300mm x 76mm.
Водата тече през силиконово маркучи RACES с изход към алуминиев радиатор Mishimoto първоначално за Ford Mustang, който беше специално адаптиран да се побере в Jaguar заедно с вентилатор SPAL.
Интериорът е оборудван с хомологирана от FIA рамка. Осигурява сигурност и пожарна система, спортна седалка Sparco Circuit II с 6 точков колан същата марка. Комуникацията се осъществява чрез системата Stilo. Хомологиран от FIA 98L беше поставен в багажника от Pyrotect резервоар с капачка Nuke Performance CFC. Съдържанието на този CFC модул са помпи Deatschwerks DW200 и DW400 изтласкват гориво под високо налягане през тефлонови маркучи и алуминиеви фитинги. Горивото се охлажда чрез 19-редов радиатор, разположен директно под капака на автомобила с отвор в капака.
Електронното управление на автомобила се осигурява от продуктите на MoTeC с CAN-BUS дисплей на дисплея AiM Strada MXS1.2, който се захранва от гел акумулатор Odyssey EXTREME RACING PC950. Максимално олекотеният интериор е боядисан в същия цвят като екстериора.
Екстериорът е оборудван с широк специално изработен бодикит с карбонови аксесоари, масивен дифузьор, който наднича над масления охладител RACES диференциал и заден спойлер, който осигурява натиск върху задната ос и съответно по-добро сцепление на пистата.
Контактът с пътя се осигурява от гуми Yokohama Advan Neova AD08 RS върху ковани джанти BRAID. Тези легендарни джанти се допълват от 6-бутални спирачки Paragon. Спирачната система се състои от спичарни маркучи RACES както фитинги или тефлонови маркучи свързани със състезания Педална кутия.
Ние сме част от моторните спортове за аматьори и професионалисти.
*foto: @mediaostrava