Как да мотираме хидравличната ръчна спирачка?

Ръчната спирачка се използва за осигуряване на автомобила при паркиране и за предотвратяване на движение при неутрална скорост. В допълнение, тя се използва в моторния спорт, за да постави колата в плъзгане или ефективни завои, които всеки фен обича.

Серийните кабелни спирачки са свързани към отделна или едновременна спирачна система от челюсти или спирачни челюсти, която е отговорна за спирането на превозното средство, когато лостът, т.е. ръчната спирачка, е дръпнат. В по-новите превозни средства можем да срещнем и електронни ръчни спирачки, които след натискане на бутон подават сигнал към задните роботизирани спирачки, които спират автомобила и го поставят в режим „паркиране“. Тази система се използва само за паркиране и поради това не е възможно пълното спиране на задните колела при по-високи скорости. 

Най-ефективният начин да се гарантира, че задните колела са напълно блокирани при всяка скорост, е инсталирането на  хидравлична ръчна спирачка. Това е лост или дръжка, която контролира спичарният цилиндър. Цилиндърът натиска течността в системата, което кара задната ос да спира, точно както когато натискате спирачния педал на предната ос. Познаваме няколко други начина за свързване на хидравличната ръчна спирачка:

  • в оригиналната спирачна верига
  • отделна верига.

Монтаж и видове:

Първото нещо, което трябва да имате предвид, е къде ще бъде монтирана ръчната спирачка. Този въпрос е субективен, но в днешно време е обичайно ръчната спирачка да се монтира в серийно положение (най-вече ако е хоризонтална) или между волана и скоростния лост (особено при дрифтове), така че да е в обсега на водача (при вертикален). Предлагат се и спирачки, които запазват функцията на ръчната спирачка и следователно могат да се използват за блокиране срещу движението на автомобила. Но също така сме изправени пред възможността да запазим оригиналната ръчна спирачка и да монтираме хидравлична (ако превозното средство използва спирачни челюсти). Те също така улесняват монтажа реверсна ръчни спирачки, които имат хидравличен цилиндър, позициониран в противоположна посока (към двигателя).

Връзката може да се осъществи чрез свързване към серийна спирачна система или чрез създаване на отделна верига.

Ако това е връзка към оригиналната спирачна система, ръчната спирачка се монтира на изхода за задните спирачки или чрез свързване директно към главния спирачен цилиндър или чрез свързване към тръбата, водеща към задните спирачки дори преди Т-образната секция в отделен задни спирачки.

  • Предимства: по-лесен монтаж, не е необходима втора двойка спирачки
  • Недостатъци предаване на промяната в налягането на ръчната спирачка при натискане на спирачката, по-лошо измерване на крачната спирачка при натискане на ръчната спирачка

Ако ръчната е монтирана в собствена верига, обикновено е необходимо да се монтира на дадената ос втората двойка спирачни апарати, който ще работи независимо от педала на спирачката и ще се управлява само от отделна хидравлична ръчна спирачка. В този случай ръчната спирачка има своя собствена съд със спирачна течност

  • Предимства: прилагането на ръчната спирачка не влияе върху използването на крачната спирачка, без да е необходимо да се намесва в оригиналната спирачна система
  • Недостатъци: необходимостта от инсталиране на отделен комплект спирачки на задната ос, контейнер със спирачна течност във вътрешността на автомобила



Извършваме монтажа с помощта на мед / от стоманени тръби или тефлонови маркучи и фитинги.

Чрез използването на медни тръби е възможно системата просто да се направлява на първоначалните места и чрез огъване да се създаде връзката на ръчната спирачка. Това е директна подмяна на оригиналните тръбопроводи с необходимостта от създаване на повърхност за кацане за холандеца (спирачни крайни капачки), използвайки уплътнители за спирачни тръби 

  • Предимства: издръжлив заместител на оригиналната тръба, лесно боравене чрез огъване, устойчивост на корозия (в случай на медни тръби), ниска цена
  • Недостатъци: необходимостта от създаване на носеща повърхност, окисляване

Използване тефлонов маркуч е най-добрият метод за свързване. Тефлоновите маркучи с оплетка от неръждаема стомана осигуряват максимална защита срещу влиянието на околната среда, предотвратяват надуване (както в случая с гумените маркучи) и са устойчиви на състезателни спирачни течности. Маркучите са свързани с фитинги от неръждаема стомана в различни ъгли и форми, което улеснява монтажа.

  • Предимства: максимална устойчивост и здравина, лесен монтаж, различни цветове на оплетката, фитинги от неръждаема стомана
  • Недостатъци: висока цена, по-малък радиус на огъване (поради здравината на оплетката от неръждаема стомана)

Можете да намерите повече информация за тефлоновите спирачни маркучи в предишната ни статия Блог.

PRO TIP: Повечето хидравлични спирачни цилиндри (като напр. RACES, WILWOOD, OBP,..) използват фининг с резба за изход AN4 (7/16-20) и резба за вход AN3 (3/8-24)

PRO TIP 2: От собствен опит знаем, че идеалната спирачен цилиндър в повечето приложения е 15,8mm (0,625")

В заключение, за правилна функционалност е необходимо напълно да обезвъздушите спирачната система след монтажа и не забравяйте да го направите нови спирачни дискове, накладки и правилна спирачна течност.

Имате ли някакви въпроси? Не се колебайте да се свържете с нас.

More blog posts

UNIX AMTS 2024

Първата спирка на тазгодишните изложения - Hungexpo Budapest
Прочетете още
RACES x FURTBOKEM collab

Официален старт на продажбите на стоки RACES и FurtBokem.
Прочетете още
Специален Jaguar XE

Jaguar Racing Team Ostrava представи нов състезателен автомобил
Прочетете още
Електрическа водна помпа

Повишава производителността и предотвратява прегряването на автомобила!
Прочетете още
FIA хомологация 8856-2018

Какви промени се прилагат за FIA през 2024 г.?
Прочетете още
Гащеризони и екипировка на екипажа

Кой състезателен гащеризон да избера и защо? Още в блога...
Прочетете още
Силиконови маркучи

Силиконовите маркучи като идеален заместител на гумени маркучи за вода, вакуум/налягане или засмукване.
Прочетете още
Предимства и съвети на маслените охладители

Защо е необходимо да инсталирате маслен охладител? Кое да избера? Повече в блога..
Прочетете още
Как да мотираме хидравличната ръчна спирачка?

Задължителен аксесоар за всяко рали и дрифтър.
Прочетете още

Дял

Отзиви (0)

No comments at this moment

New comment

Категории Производители

Loading...